Még 2021-ben, amikor a személyes érintkezés helyett mindinkább az internet felé fordul a világ, még mindig gyakran felmerül a kérdés: „miért van szükségem weboldalra?”. Hiszen ott van a Facebook és az Instagram, szuper oldalakat és nagy követőbázist lehet felépíteni, ráadásul teljesen ingyen van.
Miért szolgáltatod ki vállalkozásod azzal, hogy csak közösségi oldalaid vannak?
Olyan ez, mintha minden pénzed rábíznád valakire. De nem is akárkire. Nem a legjobb barátodra, vagy épp a családodra. Egy teljesen ismeretlen emberhez odafordulsz az utcán és minden vagyonod rábízod. Megtennéd?
Dehogy! Hiszen minden esély megvan rá, hogy fogja életed munkáját, elrohan vele és sosem látod többé. Szürreálisnak tűnhet, de pontosan ezt teszed, ha vállalkozásod online jelenlétét kizárólag közösségi oldalakon, mástól „kölcsönkapott” felületeken építed.
Bármikor gondolhat egyet a Facebook és minden indoklás nélkül törölheti az oldalad (ahogy ez meg is történt nem olyan régen a Trollfoci több, mint 1 millió követővel rendelkező oldalával). Bizony megteheti. Hogy éreznéd magad, ha akár több év, kőkemény munkájával felépített oldalad egyik pillanatról a másikra eltűnne. Nos ebből következik az első érv a weboldalad elkészíttetése mellett:
Egy weboldal csak a tiéd
Weboldaladdal azt csinálsz amit akarsz. Azt posztolsz, úgy alakítod, ahogy neked tetszik. Csak rajtad múlik, hogy milyen tartalmakat osztasz meg, milyen formátumot választasz. És a legjobb, hogy senki nem veheti el tőled.
Nem fog egy szolgáltató sem a ködösen megfogalmazott Policy-jére hivatkozva törölni több éves munkádat. Így tudod folyamatosan és nyugodtan fejleszteni. Ráadásul sokkal könnyebben ki tudsz emelkedni a tömegből, hiszen weboldaladba beleadhatod egyedi stílusod, és meg tudod magad különböztetni konkurenciádtól. Szemben a közösségi oldalak bekorlátozott egyformaságával szemben.
Amikor legutóbb szükséged volt egy szolgáltatásra, vagy termékre, mit tettél?
Hacsak nem olyan vagy, mint Barney Stinson és mindenre van egy embered, vélhetően rákerestél a Google-ben.
Pontosan ezt teszik ügyfeleid is. Szükségük van a szolgáltatásodra, de nem ismernek még. Persze, néhányan jönnek ajánlásokból, hiszen jó a terméked. De gondolj csak bele, hány potenciális vevőtől esel el, ha nem vagy a keresők találati listáján?
Egy jó weboldal láthatóvá tesz
A Google és más keresőmotorok abból élnek, hogy a keresletet szinte végtelen kínálattal elégítik ki. Tehát ezeke a keresők mind Neked dolgozn(án)ak. Amennyiben van egy weboldalad, amit a kereső fel tud fedezni és a szolgáltatásod után vágyakozók elé tud tárni. Egy másik cikk témája lenne, hogy ehhez megfelelő beállítások kellenek, de ha egyáltalán nincs oldalad a lehetőséget sem adod meg magadnak.
Pedig a kereső nem fog rád várni. Potenciális ügyfeled találni fog az igényéhez passzoló szolgáltatást, a rossz hír csak az, hogy ez biztosan nem te leszel, ha nincs weboldalad. Egyszerúen hátrányba kerülsz konkurenciáddal szemben, ha nincs weboldalad.
Mit szólnál, ha potenciális ügyfeleidet győzködése helyett, egyenesen ők keresnének meg téged?
Ahhoz, hogy egy ismeretlen érdeklődőt meggyőzz arról, hogy a Te szolgáltatásod, vagy terméked a számára a tökéletes, egy hosszabb folyamat is lehet. Elképzelhető, hogy most még ezt egyedül, kizárólag személyes figyelemmel meg tudod csinálni, de ez egy idő után egy olyan limitáló tényező lehet, ami meggátol a skálázódásodban.
Egy jó weboldal elad és növeli a bevételeidet
Ez az értékesítési szövegek és jól felépített oldalak gyönyörűsége. Időtől és helytől függetlenül korlátlan számú látogatót győzhet meg róla, hogy a melletted tegye le a voksát, és ehhez nyissa ki a pénztárcáját is.
Egy saját weboldalt aprólékosan lehet optimalizálni. Ez új távlatokat nyit sales folyamatodban és valódi pénztermelő gépezetté tudod alakítani weboldalad. És ehhez nem kell, hogy például webshopod legyen. Egy jól megírt webszöveg ugyanúgy hozhat új vásárlókat egy fodrásznak, egy ügyvédi irodának és egy pékségnek is.
Ha lehetne egy asszisztensed, aki mindent kézben tart és még a fizetése is alacsony, érdekelne?
Vagy intézhetsz mindent Te magad is. Vezetheted az időpontfoglalásokat, vagy klienseid alkalmait egy kockás füzetben. És folytathatod az ügyfeleid elvesztését a fel nem vett telefonos bejelentkezések miatt. A káosz és reklamáció biztos forrása.
Egy jó weboldalon automatizált a vásárlás és az időpont foglalás
Senki nem választja már a telefonos ügyintézést, ha lehet sokkal gyorsabban, bármikor, online intézni ezeket. Egy átgondolt és igényeidre szabott weboldal pedig ilyenekre is képes. Elképszetően jól személyre szabható, pofonegyszerűen használható lehetőségek vannak már a piacon.
Egy masszázs szalon összes időpontját értékesítheti online, anélkül, hogy a recepciósnak egyetlen telefont is kellene intéznie.
Egy személyi edző a füzetével és a készpénzzel bajlódás helyett, online, akár automatikusan megújuló rendszerben értékesítheti és követheti összes kliense bérletét.
Konklúzió
Már láthatod mennyit nyersz, ha egy jó weboldal is szerepel online fegyvertáradban. Természetesen mellette szuper, ha építed közösségi médiádat, de végeredményben a saját honlapod hozza majd a nagy pénzeket.
És itt meg is érkeztünk a legfontosabb dolgonál, amit ha átlátsz azonnal másként állsz majd a témához. Egy jó weboldal befektetés. Nem egy kútba dobott, felesleges kiadás, hanem egy olyan előrelátó üzleti döntés, ami többszörösét hozza majd vissza, mint amennyit kifizetsz érte.