Lopd el a nagy cégek UX/UI trükkjeit és keress többet a weboldaladdal

A nagy cégek dollár milliókat költenek weboldaluk, applikációik fejlesztésére. Ezért érdemes néha olyan szemmel megnézni őket, hogy miket tudunk tőlük tanulni, milyen elemeket tudunk egyszerűen beépíteni saját weboldalunkba, hogy azzal több ügyfelet és jobb eredményeket érjük el.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem 5+1 olyan egyszerű, mégis nagyszerűen működő trükköt, amit Te is beépíthetsz az oldaladba és jobb eredményeket hozhatnak.

Az alapelvek néhol ismerősek lehetnek, én mégis azt kérem tőled, hogy a listát végigolvasva szánj mindegyikre egy kis időt és gondold végig, hogy valóban a legjobb megoldást használod most.

Minden résznél hozok példákat és egy “hogyan profitálhatsz ebből” részt is, ahol a konkrét teendőt emelem ki, amivel azonnal elkezdheted a munkát.

0. Mérnek és Tesztelnek

Igen, egyből a +1-gyel kezdem, mert a sikerességük titka, hogy folyamatosan tesztelnek és mérik az eredményeket. Ezzel máris felülírják sok hazai vállalkozó elképzelését, hogy “kész van” a weboldala. A Minner hivatkozott egy felmérésre, mely szerint a megkérdezettek közel fele fél évnél ritkábban módosít bármit a honlapján. Vélhetően ők ritkán futtatnak A/B teszteket és próbálnak ki új ajánlatokat.

Ezzel szemben ott van a Dropobx, akinél szinte minden alkalommal egy kicsit más felépítést, más szövegeket találok. Folyamatosan tesztelnek és finomítanak az oldalukon. Ha csak megnézed az alábbi két képet, láthatod, hogy mekkora különbség van a két megjelenés között.

Korábbi verzió:

Mostani verzió:

Mit profitálhatsz ebből:

Merj kísérletezni, kipróbálni újdonságokat. Ne tekintsd soha késznek az odalad, helyette mindig keresd, hol akadhatnak el a látogatóid és finomíts rajta. Ezekre fogsz kapni jó sok ötletet a továbbiakban.

1. Egyértelmű és egyszerű az értékajánlat

Ha a nagy cégek oldalán kalandozunk, a betöltés után azonnal és teljesen egyértelműen kiderül, hogy mit adnak. Nem mennek bele a részletekben, nem kezdik el boncolgatni a szakmai részeket, csak a lehető legegyszerűbben adják át az üzenetet.

Nézzünk néhány példát.

A Netflixen ahelyett, hogy elkezdenék boncolgatni, hogy havidíjas rendszerben kínál multi platform streaming szolgáltatást (pedig ezt csinálja), azt mondja, hogy itt végtelen filmet és sorozatot találsz, bárhonnan és elköteleződés nélkül.

Ha tovább görgetsz, ott majd kifejti neked, hogy ez mit is jelent. De a fő üzenet végtelenül egyszerű.

És mielőtt azt mondanád, hogy a Te bizniszed ennél jóval bonyolultabb és nem lehet így összefoglalni, nézzünk valami más piacot. Pénzügyi szektor. A Wise egy fintech cég, ami talán a nemzetközi fizetések és utalások megkönnyítéséről vált a leginkább híressé. Nézzük mit mond magáról az oldal nyitó részén.

“A te pénzed. Mindig, mindenhol” Majd az alcímben egy kicsit bővebben kifejti. Látod egy bonyolult témát is le lehet írn szakzsargon és barokkos körmondatok nélkül. Épp annyit kell ebbe a mondatba beletenni, ami irányba állít és továbbgörgetésre késztet.

Végül térjünk vissza még egy szóra a Dropboxhoz. Ha a fenti képeket megnézed, akkor láthatod, hogy nem csak a stílus változott meg. Korábban a kreativitás és a fókusz volt a Dropbox “értéke”. Most viszont, amikor mindenki félti az adatait, a fókuszba a biztonságos megosztás került.

Mit profitálhatsz ebből:

Mi lenne az a legrövidebb, legegyszerűbb mondat, amivel el tudnád mondani, hogy mivel foglalkozol, anélkül, hogy belemennél a részletekbe? Ezen kell agyalnod, mert ha ezt teszed weboldalad hero részébe, jobb eredményeket fogsz elérni, mert egyből átadod a céged esszenciáját.

2. Brutálisan kicsiszolt navigáció és keresési funkció

Hiába van ott minden fontos információ az oldaldon, ha nem találják meg az emberek. A tájékozódáshoz elengedhetetlen, hogy egyértelmű és logikus navigációt, menürendszert alakíts ki.

A menüpontoknak válaszolnia kell a kérdésekre, amik a látogatókban felmerülhetnek. Vizsgáljuk meg a Wise menüjét:

Megérkezel az oldalukra, látod, hogy pénzzel foglalkoznak. Mi az első két kérdésed? Mit tud és ez nekem mennyibe fog fájni? És a menüben, hogy hogynem pont van két olyan menüpontunk, amiből azonnal tudjuk, hogy ott megtaláljuk a választ. 

Ezen kívül látszik egyből, hogy vannak céges és személyes lehetőségek is, valamint ott van a két fő konverzió lehetősége, ahogy itt ajánlottam én is: a regisztráció és a bejelentkezés. Tökéletes.

De mi van akkor, ha neked sokkal bonyolultabb oldalad van, esetleg egy sok termékből álló webshop. Akkor Te is vess egy pillantást az IKEA menüjére. Több jó kis trükköt láthatunk. Egyrészt itt is logikus menüpontok vannak, hierachikusan elrendezve. Olyan beszédes menüpontokat látok, amiket valószínűleg a legtöbben keresnek.

Apropó keresés. Erre is jó példa az IKEA. Ha sok minden van az oldalodon, sok lehetséges útvonallal, akkor kelleni fog egy kereső is, vagy legalább egy szűrési lehetőség. Nem csak termékeknél jöhet jól. Ha van egy sok cikkes blogod, oda is érdemes elhelyezni egy keresőt, hogy megkönnyítsd a látogatóid dolgát.

Mit profitálhatsz ebből:

Gondolkozz a látogatóid fejével. Mik lehetnek a kérdések, logikus következő lépések, amiket keresni fognak. Ezeket tedd be a navigációdba. Egy podcastben hallottam, hogy csak a menüpontok átnevezésével (termék összetevő helyett, a megoldandó problémára) tudták növelni a konverziós arányt.

Ha pedig nagyobb mennyiségű tartalmad van, akkor vezess be szűrési és keresési lehetőséget.

Több bevételt szeretnél weboldaladdal? Nézzük meg, hol hagysz pénzt az asztalon!

Részletes audit, amiből kiderül, hol vannak honlapod gyengepontjai és milyen lépésekkel tudod kijavítani őket.

technikai áttekintés | UX/UI | tartalom | CRO

3. Mutatják az utat a konverzióig

A hierarchiát többet is emlegettem a cikkben, de külön helyet is érdemel. Ezzel érheted el, hogy a látogatód azt lássa, amit igazán mutatni szeretnél. Méretekkel, kiemelésekkel, színekkel mágnesként lehet irányítani a szemet.

Nagy címsorokkal és felsorolásokkal minden cikkben szereplő oldal operál, de erre legyinthetsz, hogy alap. Nézzünk egy két finomságot.

Ha megnézed a navigációját a Wise-nak és az Ikeának, mindkettőnél vannak kiemelt részek. Vagy a betűmérettel játszanak és a fontos, keresett menüpontokat rakják elénk, vagy konkrétan gombokkal mutatják, hogy ide kattints jó ember.

De van egy másik aktuális példa is a tarsolyomban. Végigsöpört a hír, hogy a pénzéhes Zuckerberg nagyúr bevezeti a fizetős Facebookot. De vajon tényleg azt akarja, hogy fizessünk (pénzt) érte? Nézzük meg azt az űrlapot, amivel te is találkozhattál a fészen:

A két gomb közül melyik vonzza elsőként a szemed? Bizony az “Ingyenes használat”-é. Tökéletes példa a hierarchia erejére. És egyben a válasz a kérdésre. Zuck bácsinak sokkal értékesebbek az adataink, mint havonta a párezer forintunk.

Mit profitálhatsz ebből:

Vezesd a látogatók szemét. A legfontosabb részeket emeld ki, legyen nagyobb, vastagabb, színesebb. Legyen egyértelmű a következő lépés. Ha egy pillanatra is meg kell torpanni, hogy most merre tovább, akkor ott konverziókat buksz. Az is fontos, hogy a gombok látszódjanak gomboknak és a legfontosabb gombok legyenek a leglátványosabbak.

4. Megtalálják a legrövidebb utat a célig

A nagy cégek pontosan tudják, hogy nincs sok idejük megtartani, meggyőzni egy látogatót. Még ők sem tehetik meg, hogy konverziókat bukjanak a félbehagyott regisztrációkon, vásárlásokon. Jellemző ezekre az óriásokra, hogy végletekig csiszolják a konverziós folyamataikat.

Tudod hány lépésből áll egy Facebook regisztráció? Egy. Mindössze 5 egyszerű mezőt kell kitöltened és már el is készült a fiókod. Pedig órákat lehet eltölteni, hogy mindent is megadj az adatlapodon, de a belépéshez csak az 5 legfontosabbat kérik.

Nincs ez másként a Netflixnél is. Ahol ugyan kicsivel több a lépés, mert kell csomagot választani, fizetést megadni, de ők is csak akkor akarják tudni, hogy a Szerelmünk lapjait vagy a Rambo 3-at tegye eléd, amikor már bent vagy és ketyeg az előfizetésed. Ráadásul, ha valahol még ezt a pár lépést is félbehagytad, pontosan onnan tudod folytatni a következő alkalommal.

Mit profitálhatsz ebből:

Hozzád hány lépésből jutok el? Tudlak azonnal hívni? Csak a legfontosabb adatokat kéred az űrlapon, vagy még a vércsoportomat is meg kell adnom? Láttam olyat, hogy egy egyszerű ajánlatkéréshez valaki már céges adószámot is kért. Ez óriási konverziócsökkentő hatású.

Az egyetlen eset, amikor “bocsánatos” dolog több kérdést feltenni, ha pont ez a cél. Pl.: egy csalinál, hogy utána szegmentált leveleket, üzeneteket tudj küldeni a felhasználónak, ahogy a következő pontban látod.

5. Berántanak a tartalmakkal és perszonalizálnak

Itt is elsőként a Netflix és a közösségi platformok jutnak eszembe. Ebben rejlik az igazi varázserejük. Pontosan azt mutatják, ami téged érdekel. Figyelnek, tanulnak és mindig van egy odaillő ajánlás, egy következő tartalom.

De nem kell ekkorának lenned. Egy magyar példa a Kreatív Kontroll szuper blogja (ha szövegírás, akkor ez az alap). A cikkeiket keresztbe kasul linkelik. A nyúl ürege, aminél egy cikk olvasásával 3 másikat nyitsz meg. A lényeg, hogy töltöd az időt az oldalon és egyre szorosabbra fűzöd a kapcsolatot velük. Persze az ingyenes cikkek rámutatnak a zártakra is, aminél érzed, hogy pont ott van, ami neked kell és már nyitod is a pénztárcád.

De ugyanez működik egy jól felépített webshopnál. A jól elhelyezett upsell termékek bődületesen sokat lendíthetnek a kosárértéken. Maradjunk az IKEA-nál. Nem tudsz úgy matracot nézni, hogy ne mutassák meg a hozzá illő keretet. Ha az is megvan, akkor csak kell egy párna, aztán arra egy szép huzat.

Mit profitálhatsz belőle:

Először is, ha módodban áll gyárts tartalmat. Szuper első kapcsolódási pont, ha először valamilyen értékes anyagot tudsz adni a látogatóidnak. Ha elindult a folyamat, akkor pedig gondoskodj róla, hogy mindig legyen egy következő lépés. Egy új cikk, egy csali ajánlat, vagy egy limitált lehetőség.

Ha pedig webshopod van, ne hagyd ki az upsell, cross-sell lehetőségeket. Nézd meg mit vesznek gyakran együtt és tedd az orruk elé a lehetőséget.

Összefoglaló

Ha végigfutod a pontokat egy közös van bennük: az egyszerűsítés. Láthatod, hogy ezek a nagyok minél gyorsabban, minél könnyebben, minél “hülyebiztosabban” akarnak működni. És ha már ennyit magaddal viszel és ilyen szemmel nézed az oldalad és a folyamataid, előrébb fogsz lépni.

Bízom benne, hogy a felsorolás beindította a fogaskerekeket és már vannak is ötleteid, hogy építed be a gigászok trükkjeit a saját ügyfélszerzésedbe.

Facebook
Twitter
LinkedIn

ingyenes checklist

Hozd ki a legtöbbet a weboldaladból

Megmutatjuk, hogyan teheted weboldaladat gyorsabbá, felhasználóbarátabbá és profitábilisabbá – lépésről lépésre.

Ezeket láttad már?

KAPCSOLATBeszéljük meg, miben tudunk segíteni

Főoldal form

Hívj minket

+3630/729-4220

Írj nekünk

gergo@empiredesign.hu

Kövess minket

Grafikust keresel?Akkor ezt az ajánlatot nem szabad kihagynod!

Itthon egyedülálló korlátlan grafikus szolgáltatásunkat pénzvisszafizetési garanciával tesztelheted!