Az első fontos lépést megtetted, ha már látod, hogy Neked is szükséged van egy landing page-re. Viszont önmagában az, hogy csinálsz egy oldalt még nem jelent automatikus sikert.
Tudnod kell, hogy milyen elemeket kell használnod, hogy valóban azokat az eredményeket hozza az oldalad, amiket szeretnél.
Ebben a cikkben iránymutatást adok, hogy mely elemeket kell használnod, hogy konverzió mágnes legyen landing oldaladból.
Egy landing oldal elemei
Nincs két egyforma landing oldal, azonban van 5 olyan blokk, amit kötelező használnod, ha magasan konvertáló oldalt szeretnél készíteni. Ezeken megyünk most végig.
- USP- terméked egyedi értékesítési pontja
- Hero kép vagy videó
- Az előnyök, amiket kínálsz
- Social proof- vásárlói visszajelzések
- Egyetlen, egyértelmű cél és a hozzá vezető gomb/form
1. USP- egyedi terméktulajdonság
Ezzel kell kezdened. Tudnod kell, hogy mi az ami kiemel a konkurenciáid közül. Ez tesz különlegessé, ami miatt téged fognak választani az ügyfelek.
Egy olyan tulajdonság, amit máshol nem, vagy nem ilyen formában kapnak meg a vásárlók.
Mit tehetsz, ha pont azt a terméket árulod, mint más.
Természetes, ha például egy webshopban olyan terméket árulsz, ami másnak is a palettáján van.
Ilyenkor vagy emelj ki egy olyan tulajdonságot, amit más nem kommunikálj, vagy készíts olyan ajánlatot, amit más nem kínál (egyedi garancia, kiszolgálás, díszcsomagolás stb.).
Ezt fontos, hogy jól meghatározd és utána visszatérő eleme legyen landing oldaladnak.
Érdemes egyből ezzel nyitnod a hero részben, hogy aki az oldaladra érkezik egyből ez fogadja és azonnal tudja, hogy mit kínálsz. Majd legyen visszatérő elem a címsorokban és a szövegben is. Ha tudod ábrázold képekkel is.
2. Hero kép
Ez lesz, ami a betöltés után a legfelső szekcióban megjelenik.
Az első benyomás nagyon fontos. Ezért elengedhetetlen, hogy landing oldalad első szekciójában egy látványos és beszédes képet használj, ami azonnal megragadja a figyelmet, és biztosítja a látogatót, hogy jó helyen van.
Ha terméket kínálsz érdemes használat közben bemutatnod, hogy egyből elképzelhető legyen, milyen jó birtokolni a terméket.
Ha szolgáltatást kínálsz ott is érdemes érzelmekre ható, beszédes „életképeket” használnod nyitóképnek.
3. Előnyök
Az előnyök adnak el. Ez a legfontosabb tény, amit szem előtt kell tartanod, amikor megírod landing oldalad szövegeit.
Hiába sorolod fel, hogy milyen tulajdonságai vannak termékednek, vagy szolgáltatásodnak. A tulajdonságok nem keltenek érzelmeket.
Az, hogy egy edzőteremben van 12 fekvenyomó pad, önmagában nem elég, hogy oda bérletet válts. Viszont, ha azt mondják, hogy sosem kell többé várnod a padra, így gyorsabban és hatékonyabban tudsz edzeni, az máris egy olyan pont lehet, ami miatt oda mész el edzeni.
Hogyan gyűjts előnyöket:
- Írd össze terméked/szolgáltatásod összes tulajdonságát.
- Gondold végig, hogy mi a vágyott állapot, amit elérnek a Te termékeddel.
- Szedd össze, mi okoz problémát potenciális ügyfeleidnek.
Ezeket az előnyöket hangsúlyozd a címsorokban és fejtsd ki bővebben a szövegekben. Gyűjtsd össze őket listába a könnyebb olvashatóság miatt.
4. Social Proof- vásárlói visszajelzések
Az egyik legerősebb marketing fegyver, ha nem saját magadnak kell termékedet dicsérni, hanem megteszik helyetted korábbi vásárlóid.
Számos teszt bizonyította, hogy a visszajelzések megléte 25-30%-kal javíthat a konverziós arányon.
Mindenképp fordíts energiát, hogy kérd ezeket a visszajelzéseket. Akár ajánlj fel kedvezményt, vagy egyedi ajándékot cserébe, de ne szalaszd el ezt a lehetőséget.
Ha begyűjtötted a visszajelzéseket, kommunikáld jól láthatóan és egyértelműen, hogy leendő vásárlód lássa, valóban minőségi terméket kínálsz a számára.
5. A célhoz vezető form/gomb
Landoló oldalad építésénél mindig tartsd szem előtt, hogy látogatódnak egyértelműnek kell lennie, hogy mi a következő lépés.
Irányítsd belső (anchor linkes) gombokkal az oldalon, majd feltünően jelezd számára, ha megérkezett a következő lépéshez.
Ha egy feliratkozó gyűjtő, vagy ajánlatkérő oldalt készítesz, legyen jól látható és egyszerűen kitölthető a form, a gombok pedig vezessenek egyből az űrlaphoz.
Ha terméket akarsz eladni, akkor helyezz el legalább 1-1,5 görgetésenként egy „Kosárba rakom” gombot, hogy még véletlenül se kelljen keresgélnie, mert nem fogja, inkább elhagyja az oldalt.
Konklúzió
Használd a fenti elemeket minden landing oldalon, ha szeretnél jobb eredményeket elérni.
Nézd mindig vásárlói szemmel az oldalad. Lehet, hogy ami számodra egyértelmű, számára nem az.
Mindig tájékoztasd, hogy mi az ajánlatod és mit kell érte tennie. Legyen egyértelmű a következő lépés.
Ha ezeket szem előtt tartod, máris sokat tettél a jobb eredmények érdekében.